این پیتزای خمیری برای آخر شب‌ها است. میتوانید آن را پس از آماده شدن مصرف کنید یا کنار بگذارید تا بعدا استفاده کنید، در هر صورت درست کردنش آسان است. روی آن سس و پنیر بریزید و تا زمانی که پف کند بپزید.

ما در آشپزخانه برای پیتزا اهمیت خاصی قائل هستیم. با طرز تهیه خمیر پیتزا با شما همراه هستیم. ممکن است فکر کنید کار دشواری است، اما اینطور نیست و تمام تلاش ما بر سادگی آن بوده است. در ادامه این مطلب را به نقل از مشروح می خوانید.

 

خمیر پیتزا را اینگونه تهیه کنید



این پیتزای خمیری برای آخر شب‌ها است. میتوانید آن را پس از آماده شدن مصرف کنید یا کنار بگذارید تا بعدا استفاده کنید، در هر صورت درست کردنش آسان است. روی آن سس و پنیر بریزید و تا زمانی که پف کند بپزید.
 

مواد اولیه مورد نیاز مان آب، مخمر، آرد و نمک هستند. ما بسیاری از درجات مختلف آب و مخمر را امتحان کردیم، روغن زیتون و آزمایشات لذیذ دیگری نیز انجام دادیم، اما زمانی که نیاز به یک خمیر روزانه و سریع باشد این بهترین گزینه است. این دستور پخت تقریبا نیم کیلو خمیر پیتزا برای درست کردن یک پیتزای بزرگ و یا دو پیتزای کوچک به ما خواهد داد.


اهمیت استراحت دادن به خمیر پیتزا

پس از درست کردن این خمیر می‌توانید آن را برای مدت یک ساعت استراحت بدهید تا جا افتاده و پف کند و به سراغ پختن پیتزا بروید، یا هر زمانی که وقتتان آزاد بود در مدت ۱۰ دقیقه خمیر را درست کرده و در یخچال بگذارید تا بعدا استفاده کنید. اگر وقت آن را داشته باشید که بگذارید خمیر در یخچال کمی استراحت کند و جا بیافتد پیتزا بسیار بهتر خواهد شد. خنک شدن آرام آرام به خمیر کمک می‌کند تا طعم و بافت بهتری پیدا کند.


پختن پیتزا

در موقع پختن پیتزا، پیشنهاد ما این است که از یک فر داغ استفاده کنید و مخلفات روی پیتزا را سطحی نگهدارید. فر گاز را تا جایی که ممکن است داغ کنید، حداقل ۵۰۰ فارنهایت، اما بهتر است داغ‌تر باشد. این باعث می‌شود پیتزا خیلی زود پخته شود و به آن پوسته‌ای طلایی و ترد می‌دهد، اما داخلش نرم می‌ماند. هرچه روی پیتزا شلوغتر باشد، زمان پختن بیشتر می‌شود و پیتزای نرم تری را تحویل خواهید گرفت، پس تلاش کنید روی پیتزا را خلوت نگهدارید و از مصرف پنیر خوب اطمینان حاصل کنید.


مواد اولیه مورد نیاز

طرز تهیه پیتزا

نصف قاشق چای خوری مخمر

سه چهارم فنجان آب گرم

۲ فنجان آرد

نصف قاشق چای خوری نمک


لوازم مورد نیاز

مخلوط کن و کاسه

کفگیر سخت

کیسه مشمایی یا چیز دیگری برای پوشاندن کاسه


طرز تهیه

۱- مخمر را در آب حل کنید، آب را درون کاسه بریزید و سپس مخمر را در آن به هم بزنید تا زمانی که حل شود.

۲- آرد و نمک را اضافه کنید تا خمیر درست شود، تمام نمک و آرد را به کاسه‌ای که در آن آب و مخمر است اضافه کنید. با استفاده از کفگیر آن را به هم بزنید تا یک خمیر در هم و آردی به دست بیاید.

۳- خمیر را به مدت ۵ دقیقه ورز دهید، با استفاده از دست یا وسایل دیگر، خمیر را آنقدر ورز دهید تا مثل توپی صاف شود. اگر خمیر به دست شما می‌چسبد، یک قاشق چایی خوری آرد به آن اضافه کنید تا کار با آن آسانتر باشد، اما از اضافه کردن بیش از حد آرد خودداری کنید.

نکته

اگر در جا خمیر را استفاده کنید و پیتزا را بپزید. پیتزایتان کمی نازک می‌شود و طعم تردتری خواهد گرفت. اما اگر یک تا یک و نیم ساعت استراحت کند کاسه را تمیز کنید و کمی کف آن روغن بزنید و خمیر را دوباره به درون آن بازگردانید. روی کاسه را بپوشانید و طی یک تا یک و نیم ساعت بگذارید تا خمیر پف کند.

۴- اگر برای روز‌های آینده برنامه ریزی کرده‌اید، کاسه را بپوشانید و آن را در یخچال قرار دهید. اگر وقتش را دارید بهتر است پیش از گذاشتن در یخچال، بگذارید خمیر کمی پف کند، اما در هر صورت می‌توانید در جا آن را در یخچال بگذارید.

۵- فر را برای پختن آماده کنید، اگر خمیر را در یخچال گذاشته بودید، بیرون آورده و بگذارید تا فر داغ می‌شود کمی گرم شود. فر را حرارت دهید. درجه آن را تا بالاترین حد ببرید و یا حداقل ۵۰۰ فارنهایت بگذارید. سپس طبقه سوم آن را با سینی یا کاغذ نسوز مناسب بپوشانید.

۶- برای آماده سازی پیتزا خمیر را دو نصف کنید و یکی از تکه‌ها را صاف کنید. آن را در ظرف مناسب یا کاغذ‌های مخصوص بگذارید و رویش را با یک چهارم فنجان سس، پنیر و دیگر مخلفات بپوشانید.

۷- پیتزا را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در فر بگذارید و تا زمانی که پنیر آب، پوسته طلایی و لبه‌های خمیر نیم سوز شود بگذارید بماند. زمان پخت بسته به حرارت فر شما و یا میزان ضخامت و نازکی خمیر بستگی دارد و کم و زیاد می‌شود.

 

منبع : فردانیوز